Show Posts
|
Pages: [1] 2 3 ... 6
|
3
|
Local Support Groups / украї́нська мо́ва / Re: Українська
|
on: February 02, 2010, 12:48:54 PM
|
Привіт, дуже рада познайомитися. Дійсно, цей топік давно не оновлюється, бо україномовних учасників дуже мало. Щодо очок, за допомогою яких можна заробити програму, я відповім трохи згодом. Треба передивитися умови, бо вони змінилися з того часу, як я отримала програму. Наскільки я пам"ятаю, зараз можна заробити бали лише на знижку. Але я перевірю і відповім більш детально, добре Бали можна заробити просто спілкуючись на форумі. За кожне повідомлення (більше десяти слів) нараховується певна кількість балів. Ще додаються бали за карму (якщо повідомлення на форумі людям подобається, вони можуть його похвалити - додати вам карму, або знизити її, якщо повідомлення не подобається). Можна додавати відео і т.д. Останнім часом я використовую програму більше для навчання англійській мові. планую додати речення словосполучення та речення українською. Нажаль зараз менше займаюся з донечкою, бо працюю і не маю достатньо часу. Але краще займатися мало, ніж не займатися взагалі, правда?
|
|
|
7
|
Local Support Groups / Русский / Re: Привет всем участникам форума! Кто-нибудь говорит по-русски?
|
on: February 02, 2009, 01:19:36 PM
|
Очень рада всех видеть. olgaS, извините, не могла раньше отреагировать на Ваше сообщение. Вы еще не разобрались с программой? Какую версию вы хотите скачать. Есть бесплатная версия, но она не позволяет скачивать файлы из библиотеки, которая постоянно пополняется. И есть платная версия, стоит 99 долларов. Скажите, пожалуйста, какую Вы хотите скачать и я пошагово объясню как это сделать. leana, Боженка заставляет читать меня и мужа. Это ей легче сделать. Я ее не проверяю, но, поскольку она с удовольствием занимается при помощи Little Reader, думаю, наши успехи не за горами. Еще я заметила, что она может продемонстрировать какие-то свои достижения один, ну максимум два раза. А потом это ей уже не интересно. Пройденый этап, так сказать. Так что еще один принцип Домана находит свое подтверждение. Детям неинтересно делать то, что они уже умеют. Им надо как в топку подбрасивать новые знания. reggie84, приветствуем в нашей компании.
|
|
|
8
|
Local Support Groups / украї́нська мо́ва / Енциклопедичні знання
|
on: January 20, 2009, 01:36:49 PM
|
Привіт всім! Хтось вже починав із своїми діточками програму "Енциклопедичні знання"? Ми поки що тільки дивимося слайдшоу, накопичуємо кількість категорій і карток. Але вже зараз необхідно готувати біти інтелекту. Тому сподіваюся, що ми будемо ділитися своїми бітами інтелекту. І для того, щоб легше їх готувати я переклала декілька шаблонів, за допомогою яких можна готувати цю інформацію. Якщо у когось будуть свої зауваження щодо рівнів тих бітів інтелекту, будь ласка висловлювайтеся. Отже:
Шедеври мистецтва Розділ: мистецтво Категорія: Великі шедеври мистецтва Набір: Великі шедеври мистецтва – ім'я митця Біт інтелекту: Назва твору 1 рівень: _____________ була намальована (ким)______________. 2-й рівень: ____________ була намальована (де)______________ (місце). 3-й рівень: Якого типу/виду ця робота? 4-й рівень: Тема твору. 5-й рівень: Деякі деталі роботи. 6-й рівень: Коли цей твір був виконаний/скільки часу він створювався. 7-й рівень: Яка техніка використовується. 8-й рівень: Цікавий факт про цей твір. 9-й рівень: Де цей твір знаходиться зараз. 10-й рівень: Деяка інформація про художника.
Розділ: Математика Категорія: Геометричні фігури Набір: Багатогранники Біт Інтелекту: Фігури 1-й рівень: _________ має ________ граней. 2-й рівень:________ має _________ внутрішніх кутів. 3-й рівень: Характеристика її граней 4-й рівень: Чому дорівнюють її внутрішні кути? 5-й рівень: Яке її визначення. 6-й рівень: Яка сума всіх її зовнішніх кутів? 7-й рівень:__________ двовимірна фігура. 8-й рівень:_______ вивчається у галузі геометрії, яка називається планіметрія. 9-й рівень: В планіметрії __________ класифікується як _________. 10-й рівень: Який корінь назви цієї фігури.
Органи тіла Розділ: Фізіологія людини Категорія: Органи тіла Набір: Органи ________. Біт Інтелекту: Назва органу 1-й рівень: Функція органу. 2-й рівень: Розмір та вага органу 3-й рівень: Де цей орган знаходиться в тілі. 4-й рівень: Як цей орган працює. 5-й рівень: Частини тіла, пов'язані з цим органом. 6-й рівень: Окремі частини самого органу. 7-й рівень: Функції окремих частин органу. 8-й рівень: Функції окремих частин органу. 9-й рівень: Взаємодія органу з іншими органами. 10-й рівень: Медична назва органу, або факт про медичну назву.
Музичні Інструменти Розділ: Музика Категорія: Музичні Інструменти Набір: Вид Інструмента Біт Інтелекту: Назва 1-й рівень: Вид інструмента 2-й рівень: Спеціальна інформація про тип інструмента. 3-й рівень: Як грає цей інструмент? 4-й рівень: Спеціальна інформація про те, як грає цей інструмент. 5-й рівень: Частини інструмента. 6-й рівень: Спеціальна інформація про частини інструмента 7-й рівень: Звідки «родом» цей інструмент. 8-й рівень: Яка була перша роль цього інструмента. 9-й рівень: Подальша роль цього інструмента (можна асоціювати із знаменитою постаттю в музиці). 10-й рівень: Сучасна роль інструмента (в оркестрі або в деяких інших сферах)
Хижаки: Розділ: Біологія Категорія: ссавці Набір: Хижаки Біт Інтелекту: Назва 1-й рівень: Де живе 2-й рівень: Що їсть 3-й рівень: Якась найяскравіша характеристика 4-й рівень: Який найголовніший ворог цієї тварини 5-й рівень: Який тип цієї тварини 6-й рівень: Який клас цієї тварини 7-й рівень: Який підклас (ряд) цієї тварини 8-й рівень: Яка родини цієї тварини 9-й рівень: Який рід цієї тварини 10-й рівень: Біологічний різновид цієї тварини
Птахи Розділ: Біологія Категорія: Птахи Набір: Співочі птахи сходу Біт Інтелекту: Назва 1-й рівень: загальний вигляд 2-й рівень: розмір, можна порівнювати з іншою пташкою 3-й рівень: Колір 4-й рівень: Звук співу 5-й рівень: Тип 6-й рівень: Клас 7-й рівень: Підклас 8-й рівень: Родина 9-й рівень: Рід 10-й рівень: Біологічний різновид
|
|
|
9
|
Local Support Groups / украї́нська мо́ва / Re: Вітаю, українці!!!
|
on: January 10, 2009, 06:09:55 PM
|
Абсолютно згодна з Вами. Україна дала світу стільки талантів, стільки геніїв. Вважаю, що ми просто зобов"язані допомогти нашим дітям вирости розумними, сильними, талановитими. Тільки таки люди здатні вивести Україну з цієї руїни.
|
|
|
12
|
EARLY LEARNING / Teaching Your Child - Signing, Speaking, Languages / Re: speech?
|
on: January 04, 2009, 09:02:30 PM
|
Nikolett, my friend lives in Canada and her boy was born there. He speaks English now, but understands Russian cause Tania speaks Russian with him most of the time. But when his father comes home from work, Nickolas tells him everything that happened with him during the day in English. I think that KL is right. You should keep speaking Russian with your kids and they will catch it up.
|
|
|
13
|
EARLY LEARNING / Teaching Your Child - Signing, Speaking, Languages / Re: speech?
|
on: January 02, 2009, 09:31:13 PM
|
Nikolett, I also heard that bilingual kids start speeking later. One of my friends is married to the Canadian guy and their son didn't speak much till he was two and a half. Now he is almost three and he is quite a chatterbox. He understands Russian perfectly well but he replies in English most of the time. (You are from Kiev? Wow, I am from Zhitomir. It's great to meet you here! It's a small world
|
|
|
14
|
EARLY LEARNING / Teaching Your Child - Signing, Speaking, Languages / Re: speech?
|
on: January 02, 2009, 05:42:42 PM
|
Thanks a lot Diana for this information. I'm looking for research papers about the connection between fine motor skills and speech, or how finger exercises can help with speech problems. I wasn't able to find anything - the research into this is probably quite limited. Is Logopedia like Wikipedia in that it would have to cite references when making claims? Are they any references (such as the 1928 study mentioned) cited for this article? Thanks again! Maddy Maddy, unfortunately logopedia is not like wikipedia. there are no links or references there I've tried to find any cites with any references but failed. the information is really limited, you are right. Maybe we should have a look at sites of Montessori organization, because as far as I know Montessori researched the connection between sensor perception and speech development. I'll keep on search. (Great blog entry, by the way )
|
|
|
15
|
EARLY LEARNING / Teaching Your Child - Signing, Speaking, Languages / Re: speech?
|
on: December 29, 2008, 08:49:29 PM
|
Here is the article from the Ukrainian site ( http://www.logopedia.com.ua/). the translation is mine. Sorry for mistakes, I had no time to edit it in a proper way. The influence of fine motor skills on speech forming Forming of pronunciation is a difficult process. The child must learn to control his organs of speech, to apprehend the speech addressed to him, to control the speech of other and his own. Working with children (especially children with speech disturbance) it is necessary to pay special attention to the development of the functioning of fine muscles of hands. Hands motions are closely connected with speech, they are one of the factors of its forming. The connection of hands motions and speech development was noted as far back as 1928. Later on after special research there appeared the theory stating that motions of fingers stimulate the development of central nervous system and speed up the child’s speech development. The training of finger motions not only improves the child’s motor skills but also the development of mental and speech skills. In its turn forming of hand motions is closely connected with development of motor analyzer and visual perception, different senses, spatial orientation, coordination of movements and others. The level of fine motor skills is one of the indicators of intellectual readiness of a child for school. A child with high level of fine motor skills is able to think logically, possesses developed memory, attention, connected speech. The underdevelopment of visual perception, attention and particularly fine motor skills lead to negative attitude to the process of learning. That’s why the development of fine motor skills should start long before school. Parents, who pay proper attention to exercises, games on development of fine motor skills and coordination of movements, are solving several problems at a time: firstly, they influence the child’s general intellectual development; secondly, they improve his speech development; thirdly, they prepare him for acquisition of writing skills. The development of fine motor skills should be started at an early age. Parents can start with massage of fingers which affects the active spots connected with brain cortex. It is better to start with simple exercises accompanied with rhymes, to teach your child the elementary habits of self-service (to button/unbutton his clothes, to tie shoelace etc.) Remember, the exercises should be adapted to the child’s age. The tasks for younger kids should be simple, for older children - more complicated. In order to development your kid’s fine motor skills you should teach him: - to knead clay; - to roll beads or little balls with all fingers in turns; - to string beads on a thin ribbon; - to clench/unclench fists; - to “walk” on the table moving index and middle finger at different speed: first slowly, then fast. To do this exercise for both hands. - To show fingers one by one; - to thrum on the table; - to clap hands gently and loud, at different speed; - to make knots; - to button up, to hook, to fasten snaps, zippers…; - to wind up mechanical toys; - to tighten screws; - to play with mosaic, construction set, blocks; - to draw, color, shade; - to scissor; - games with sand, water; - etc. The important part of fine motor skills development is finger exercises. Those games are very emotional, they can be played on the way home from the kindergarten, waiting for your turn at the doctor’s, in transport and at home, of course. Those games are absorbing; they facilitate the development of speech and creativeness. Finger games kind of represent the reality of the visual environment – objects, animals, people, their activities, natural phenomena. While playing finger games children copy movements of the grown-ups activating fine motor skills and speech. Fingers and hands acquire mobility and flexibility and the constraint of motions disappears. Hand is a very complicated instrument the motions of which are controlled by a large region of brain cortex. Thus massaging, rubbing, bending, training hands and arms, we develop brain and train the whole body.
|
|
|
|
|